BMW vrea să învingă concurența: cu ce se laudă constructorul german

de: Andrei Tilimpea
26 12. 2021

BMW și-a dotat iX-ul cu suficientă putere de calcul și procesare a datelor pentru a-l clasifica drept „dispozitiv inteligent rulant”, a spus un purtător de cuvânt.

Scopul este de a atrage clienții departe de rivali precum Tesla Model X, Audi e-tron și Mercedes-Benz EQC din partea superioară a segmentului SUV-urilor complet electrice, precum și de a convinge foștii șoferi BMW Seria 7 și X7 să treacă la un model alimentat cu baterie.

iX, care pornește de la 77.300 de euro, este primul vehicul care oferă tehnologia 5G care se găsește de obicei în tablete și ceasuri inteligente. Modelul lansează și sistemul de infotainment BMW iDrive 8, care utilizează cel mai nou sistem de operare al producătorului auto.

Cel mai inteligent vehicul

„Noul OS8 este cea mai puternică tehnologie pe care am dezvoltat-o ​​până acum. Procesează de două ori mai mult numărul de semnale de informare și de 20 de ori mai mult volum de date decât înainte”, a declarat șeful de dezvoltare BMW, Frank Weber, la o prezentare digitală. „BMW iX este lider digital.”

În timp ce iX este cu aproape 150 mm mai scurt decât cel mai mare SUV bazat pe CLAR al BMW, X7, ampatamentul său de 3100 mm este aproape la fel cu fratele său mai mare. SUV-ul iX și X5 de dimensiuni medii au aproximativ aceeași lungime.

BMW iX este disponibil în două niveluri de putere, ambele cu tracțiune integrală și motoare electrice pe puntea față și spate. xDrive40 are un acumulator de 71 de kilowați-oră care oferă o autonomie de până la 425 km  pe ciclul WLTP. Puterea totală este de 240 kW cu 321 CP, rezultând o viteză de la 0 la 100 km/h în 6 secunde.

Mai puternic și mai scump xDrive50, care începe de la 100.000 de euro, oferă 385 kW cu 516 CP din acumulatorul său de 105,2 kWh și două motoare electrice, permițând accelerarea de la 0 la 100 km/h în mai puțin de 5 secunde. În același timp, autonomia este de până la 630 km pe ciclul WLTP.